ظروف شیشه ای نگهدارنده

 یکی از بزرگترین چالش های هر آزمایشگاهی نگهداری مواد شیمیایی در آزمایشگاه است. در تمامی آزمایشگاه ها یکسری ظروف شیشه ای نگهدارنده مواد شیمیایی وجود دارد که هر کدام از این ها بسته به نوع ماده، کاربرد های مختلفی دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این ظروف و کاربرد های آن بپردازیم.

شیشه پودری

یکی از مهمترین ظروف نگهداری آزمایشگاهی شیشه پودری است. این محصول همانطور که از نامش پیداست، برای نگهداری مواد پودری استفاده می شود. این محصول بسته به نوع کاربردی که دارد در رنگ ها و اندازه های مختلفی ساخته می شود. جنس این شیشه از پیرکس یا بوروسیلیکات است و از مهمترین ویژگی های آن  می توان به مقاومت در برابر خوردگی، جذب رطوبت و تغییرات PH آن اشاره کرد. نوع رنگی این شیشه ها برای پودر هایی که نسبت به نور حساس هستند مناسب تر است.

شیشه پودری


بیشتر بخوانید: انواع شیشه پودری و ویژگی های آن


شیشه مایعی

شیشه مایعی هم مانند شیشه پودری برای نگهداری محلول ها مواد مایع آزمایشگاهی است. یکی از مهمترین تفاوت های شیشه مایعی و پودری در این است که دهانه شیشه مایعی تنگ است و نگهداری و حمل مایعات آسان است. ولی شیشه های پودری دارای دهانه گشادی هستند که ریختن آن ها در ظروف دیگر و جا به جایی را ساده می کند.

از دیگر ویژگی های این ظروف می توان به مقاوم بودن در برابر باز ها و اسید ها می باشد.

از این شیشه ها برای  اندازه گیری استفاده نمی شود، چرا که مندرج نیستند و فقط برای نگهداری و جا به جایی کاربرد دارند. شیشه مایعی نیز دارای دو رنگ سفید و رنگی است.

شیشه مایعی

 بطری در پیچ دار

بطری های در پیچ دار ایده آل ترین وسیله برای ذخیره سازی، مخلوط کردن و انتقال مواد و حلال ها می باشد. این شیشه ها نیز از جنس بوروسیلیکات ساخته شده اند و دارای مقاومت حرارتی بالایی هستند و مانند دیگر ظروف نگهدارنده، دارای نوع رنگی و سفید هستند.


بیشتر بخوانید: ویژگی های بطری درپیچ دار


دیگر ظروف آزمایشگاهی نگهدارنده

شیشه مک کارتی

نوعی شیشه که به لوله آزمایش شبیه هستند، با این تفاوت که زیرشان تخت و بالای آن ها در پیچ دارد و مناسب استفاده برای نمونه های پودری هستند. این شیشه ها نیز برای نگهداری و مخلوط کردن مواد کاربرد دارند.

ویال

ویال ها ظروف شیشه ای و یا پلاستیکی هستند که بیشتر برای نگهداری از دارو های تزریقی استفاده می شوند. اندازه این ظروف معمولا کمتر از ۵۰ میلی لیتر است.

ارلن درپیچدار

این ظروف معمولا برای حرارت دادن به مواد و مایعات کاربرد دارند. شکل آن ها به صورت مخروطی است و می توان در پیچ آن ها را بست و از آن برای نگهداری مایعات استفاده نمود.

بالن ژوژه

این نوع از بالن برای ساخت و نگهداری محلول هایی با غلظت مشخص استفاده می شود.

همانطور که مشاهده کردید هر کدام از ظروف نگهدانده کاربرد خاص خود را دارد، به همین علت لازم است برای استفاده از آن ها، با کاربرد هر یک از آن ها آشنا شویم. فروشگاه تک پیرکس ارئه دهنده انواع ظروف آزمایشگاهی وخرید شیشه آلات آزمایشگاهیمی باشد.

برای خرید ظروف شیشه ای نگهدارنده مواد شیمیایی و اطلاع از قیمت ها با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

[contact_us]

پاسخ به متداول ترین سوال ها

[wp-faq-schema accordion=1]

پانوشت: خرید شیشه پودری , قیمت شیشه پودری , خرید شیشه مایعی , قیمت شیشه مایعی , شیشه مک کارتی , خرید ویال شیشه ای , قیمت ویال شیشه ای , خرید شیشه آلات آزمایشگاهی 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *