شیشه پودری

شیشه پودری یکی از مهمترین ظروف نگهداره نمونه ها در آزمایشگاه است. این ظرف همانطور که از نامش پیداست برای نگهداری پودر های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول با توجه به نوع کاربرد، در رنگ های مختلف ساخته می شوند. در ادامه این مقاله قصد معرفی بیشتر این محصول را داریم. اگر شما هم قصد خرید شیشه پودری را دارید با ما همراه باشید.

 


ویال شیشه ای چیست؟


شیشه پودری چیست؟

همانطور که گفته شد از این شیشه برای نگهداری پودر ها استفاده می شود.  البته یک نوع دیگری از این محصول برای محلول  و مواد مایع وجود دارد که به آن شیشه مایعی گفته می شود. تفاوت این دو محصول در قطر دهانه آن هاست. قطر دهانه شیشه های پودری نسبت به شیشه مایعی گشاد تر است. دلیل آن هم خروج ساده تر مایع نسبت به پودر است.

شیشه پودری از شیشه پیرکس یا شیشه بوروسیلیکات ساخته شده است. از مهمترین ویژگی این شیشه می توان به مقاومت آن در برابر خوردگی، جذب رطوبت و تغییرات PH آن اشاره کرد. این شیشه بسته به نوع کاربرد در حجم های مختلف و رنگ های سفید و رنگی (قهوه ای) ساخته می شود.


بیشتر بخوانید: انواع اتصالات شیشه ای آزمایشگاه


انواع شیشه پودری

همانطور که گفته شد این شیشه ها در دو نوع سفید(شفاف) و رنگی (قهوه ای) تولید می شوند. تفاوت در این است از شیشه های سفید نمی توان برای نگهداری موادی که به نور حساس هستند استفاده کرد.

ویژگی ها

  • جنس شیشه بوروسیلیکاتی یا پیرکس
  • مقاوم در برابر اتوکلاو
  • مقاوم به یکسری اسید ها

درپوشی که می تواند روی این شیشه ها قرار گیرند در دو نوع پلاستیکی و شیشه ای وجود دارد که دارای ویژگی های زیر هستند.

شیشه ای سنباده ای: استفاده از گریس مسدود کننده، جدا سازی را ساده تر می کند.

درپوش پلاستیکی: به راحتی بعد از یک ذخیره سازی با مدت زمان طولانی، از شیشه جدا می شود. عموما جنس درپوش پلاستیکی از پلی اتلین است.

نکته مهم در رابطه با این محصول این است که از این شیشه ها نمی توان برای اندازه گیری استفاده کرد و برای اندازه گیری محلول ها باید از سایر وسایل مخصوص مانند بالن، استوانه مدرج، ارلن و پیپت استفاده نمود.

خرید شیشه پودری

فروشگاه تک پیرکس عرضه کننده انواع تجهیزات ازمایشگاهی شیشه ای پیرکس است. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت شیشه پودری با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

[contact-us]

پاسخ به متداول ترین سوال ها

[wp-faq-schema accordion=1]

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *