بورت

بورت یکی از وسایل مهم آزمایشگاهی است که معمولا در آزمایشگاه های شیمی مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله در واقع شیشه ای دراز و باریک است که در قسمت زیری آن، محلی برای خروج محلول وجود دارد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با کاربرد های بورت آزمایشگاهی توضیحاتی ارائه دهیم و انواع آن را شرح دهیم. با ما همراه باشید.


خرید بورت


بورت چیست؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، یکی از وسایل آزمایشگاهی است که برای استفاده از مایعات با حجم های دقیق و قابل ثبت و عیارسنجی یا تیتراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله معمولا بر حسب میلی لیتر درجه بندی می شود و هر میلی لیتر، به ده قسمت تقسیم می شود.

بورت ها غالبا به دو دسته اتومات و معمولی تقسیم می شوند. شیر خروجی آن هم شیشه اس یا تفلون است. نوع شیر تفلون از کیفیت مناسب تری برخوردار است، دیر تر خراب می شود و چکه نمی کند.

انواع بورت آزمایشگاهی

به طور کلی بورت ها دارای دو نوع هستند، پیستونی یا دیجیتال و حجمی

بورت پیستونی یا دیجیتال

این نوع دارای سوراخ و پیستون هستند و شکل ظاهری آن ها مانند سرنگ است. این نوع بورت شامل اتوماتیک و دستی می شود که نوع اتوماتیک آن دارای مخزن پر کننده و دو راه خروجی است.

بورت حجمی

این مدل بورت برای انتقال و یا اندازه گیری حجم مشخصی از مایع ساخته می شوند که می توانند پلاستیکی یا شیشه ای باشند.بورت

قیف های آزمایشگاهی چه کاربردی دارند؟

نحوه کار با بورت آزمایشگاهی

قبل از اینکه از بورت استفاده کنیم، باید چندین مرتبه به وسیله ۵ میلی لیتر محلول آن را شستشو دهیم و صبر کنیم محلول به صورت کامل از آن خارج شود. سپس یک بشر زیر آن قرار می دهییم تا هوایی که محبوس شده از آن خارج و سطح محلول تا جایی که ممکن است در برابر اولین درجه بورت پایین آید. سپس ارلن مایر، محتوای محلولی را که هدف اندازه گیری آن است زیر بورت قرار داده و معرف قطره قطره از آن به بورت اضافه می شود.

برای خواندن تاریخچه بورت را در ویکی پدیا اینجا کلیک کنید.

[contact-us]

پاسخ به متداول ترین سوال ها

[wp-faq-schema accordion=1]

پانوشت: بورت ، خرید بورت، قیمت بورت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *