مبرد کندانسور

مبرد (کندانسور) condenser به معنی چگالنده، یکی از پر کاربرد ترین وسایل آزمایشگاه است که برای خالص سازی مایعات مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مقاله انواع مبرد و کاربرد های آن را بررسی می کنیم.

مبرد (کندانسور) چیست؟

مبرد وسیله ای است که به کمک آن گاز ها را میعان میکنند. به این صورت که گاز وارد کندانسور می شود و با قرار گرفتن در لوله ای با محیط سرد، میعان می شود. پس از آن میعانات گازی از لوله خارج می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که گفته شد از این وسیله برای خالص سازی استفاده می شود.


بیشتر بخوانید: انوع ارلن مایر 


انواع مبرد

مبرد ساده : با لوله داخلی صاف بدون هیچ شکلی

مبرد(کندانسور)

مبرد مارپیچ: با لوله داخلی مارپیچ شکل که گاز داخل لوله، فرصت بیشتری برای میعان شدن داشته باشد. این مبرد پرکاربرد ترین مبرد موجود در آزمایشگاه است.

مبرد (کندانسور)

مبرد حباب دار: با لوله داخلی حباب مانند

مبرد(کندانسور)

مبرد ویگرو: نام دیگر آن ستون ویگرو است که دارای برجستگی هایی خار مانند می باشد. این خار ها تماس زیادی را به وجود می آورند تا بخار داغ سریع به مایع تبدیل شود.

مبرد (کندانسور)


بیشتر بخوانید: ارلن و بشر آزمایشگاهی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟


خرید مبرد آزمایشگاهی

مبرد ها دارای دو لوله ی خارجی و داخلی هستند. معمولا آب وارد لوله خارجی و گاز وارد لوله ی داخلی می شود. گاز وارد شده بعد از قرار گیری در مجاورت لوله سر شده میعان می شود. میعانات پس از خارج شدن از لوله، مورد استفاده قرار می گیرند. این عملیات در شکل زیر لوله به سادگی قابل مشاهده است.

برای خالص سازی به وسیله مبرد ها، مایع مورد نظر با دادن حرارت تبخیر و بخار از داخل مبرد عبور داده می شود. در هنگام عبور، بخار میعان می شود ولی ناخالصی ها و ترکیبات اضافه از ابتدا تبخیر نشده اند که بخواهند به همراه مایع میعان شوند.

برای جدا کردن دو مایع که نقطه جوش آن ها متفاوت است، نقطه جوش آن ها را به اندازه مایع با نقطه جوش کمتر  میرسانند تا مایع با نقطه جوش پایین تبخیر شود و پس از میعان، از ماده با نقطه جوش بالا تر جدا شود.

مبرد (کندانسور) در خالص سازی آب نیز کاربرد دارد. به همین علت نام دیگر آن لوله تقطیر است. مبرد ها معمولا از جنس شیشه پیرکس هستند و در برابر شکنندگی، حرارت و خورده شدن یا به اصطلاح واکنش شیمیایی مقاوم هستند.

قیمت مبرد آزمایشگاهی

قیمت این مبرد ها با توجه به انواع مختلفی که وجود دارد و جنس آن ها متفاوت است. وب سایت تک پیرکس یکی از بزرگترین عرضه کننده انواع مبرد (کندانسور)، ارلن مایر و انواع شیشه آلات آزمایشگاهی می باشد. برای خرید و یا اطلاع از قیمت مبرد آزمایشگاهی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

[contact-us]

پاسخ به متداول ترین سوال ها

[wp-faq-schema accordion=1]

پانوشت: مبرد آزمایشگاهی , کندانسور , شیشه آلات آزمایشگاهی , مبرد آزمایشگاهی بزرگ , فروش مبرد آزمایشگاهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *