بشر آزمایشگاهی

بشر آزمایشگاهی یکی از تجهیزات پر کاربرد در آزمایشگاه است. بشر ها دارای دهانه ای گشاد و استوانه ای شکل هستند و کارکردن با آن ها بسیار راحت است. در ادامه با کاربرد های بشر آزمایشگاهی و انواع آن آشنا می شویم. همراه ما باشید.

بشر آزمایشگاهی چیست؟

بشر های آزمایشگاهی معمولا از جنس بروسیلیکات ساخته شده اند و ظاهری مانند استوانه ای با کفه تخت دارند. بشر ها معمولا مدرج هستند دارای حجم و ظرفیت های مختلف هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • بشر قد بلند که ارتفاع بشر دو برابر قط آن است.
  • بشر متوسط که برای کار های معمولی مورد استفاده قرار میگیرد.
  • بشر قد کوتاه و یا پهن که در این نوع بشر ها، ارتفاع آن نصف قطر بشر است و برای حرارت دادن، مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع بشر آزمایشگاهی

بشر شیشه ای

این مدل برای برداشتن مواد مایع مورد استفاده قرار میگیرد. بشر های شیشه ای معمولا مدرج هستند و در آزمایش هایی مانند ph متری، پتانسیومتری و آزمایش هایی که در آن الکترود استفاده می‌شود مورد استفاده قرار می گیرند.

بشر پیرکس

این نوع از بشر ها در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز باشد به مایع حرارت داده شود. در صورتی که لازم باشد دو مایع در کوره یا روی شعله حرارت ببیند، از شیشه های پیرکس یا بوروسیلیکاتی استفاده می شود. چرا که این شیشه ها در برابر خوردگی مقاوم هستند.

بشر پلاستیکی

بشر پلاستیکی مانند بشر های شیشه ای برای جا به جایی و برداشتن مواد مورد استفاده قرار می گیرند. هر چقدر بشر باریک تر باشد، خطا نیز کمتر می شود. بشر های پلاستیکی به دو دسته تقسیم بندی می شوند: پروپسلین دارای تحمل گرمایی پایین و ptfe دارای پایداری شیمیایی و محدوده وسیع دمایی تا ۲۹۰ درجه سانتی گراد است.

  بشر های فلزی 

بشر های فلزی شامل دو دسته می شوند:

فولاد ضد زنگ: در این نوع بشر ها پایداری شیمیایی و مقاومت دمایی بالا است. به همین دلیل عموما از این بشر ها استفاده می شود.

آلومینیوم: این بشر ها با توجه به محلولی که در آن ریخته می شود انتخاب می شوند.

بشر آزمایشگاهی

 

ارلن و بشر چه تفاوتی با هم دارند؟

ارلن نیز یکی از وسایل پرکاربرد آزمایشگاهی است، ولی تفاوت های زیادی با آن دارد. مهمترین تفاوت دهانه باریک تر آن است که باعث می شود در هنگام حرارت دادن، بخار کمتری از آن خارج شود. همچنین می توان در ارلن را با وسیله ای مسدود نمود، ولی بشر این امکان را ندارد و برخی از محلول ها اگر طولانی مدت در بشر نگهداری شوند، به دلیل دهانه گشاد، تبخیر می شوند.

خرید بشر آزمایشگاهی 

طرز کار با بشر آزمایشگاهی

قبل از هر چیزی باید بشر را به خوبی شست و شو دهیم که روش شست و شو بستگی به کاری که انجام می شود دارد.

پس از اینکه بشر را شستیم، باید آن را به خوبی خشک کنیم و بیرون آن را با یک دستمال به آرامی خشک کنیم و داخل آن را با حرارت خشک کنیم. البته برای حرارت دادن باید از سه پایه و توری استفاده کنیم. پس از سرد شدن بشر قابل استفاده است.

[contact-us]

پاسخ به متداول ترین سوال ها

[wp-faq-schema accordion=1]

پانوشت: خرید بشر آزمایشگاهی، قیمت بشر آزمایشگاهی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *