بورت آزمایشگاهی

بورت آزمایشگاهی استوانه ای شکل است و جنس شیشه ای دارد. و از آن بیشتر در آزمایشگاه های شیمی جهت برداشتن مقدار معینی از محلول و افزودن آن به صورت قطره قطره به ماده یا محلولی دیگر بکار می رود.

خرید بورت آزمایشگاهی

انواع بورت آزمایشگاهی

بورت ها به دو دسته کلی زیر تقسیم می شوند :

  • بورت حجمی

این نوع دارای جنس شیشه ای یا پلاستیکی است و برای اندازه گیری حجم مشخصی از مایع و انتقال آن به ظرف دیگر صورت می گیرد.

  • بورت پیستونی یا دیجیتال

این نوع دارای پیستون و سوراخ است و شامل دو نوع دستی و اتوماتیک هستند. نوع اتوماتیک آن از جنس شیشه یا پلاستیک ساخته می شود و دارای یک مخزن پر کننده و دوراه خروجی است.

بیشتر بدانید :خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی

بورت حجمی

 

جنس

یک لوله ی شیشه ای یا پلاستیکی مدرج است. و معمولا از جنس بورو سیلیکات یا پیرکس ساخته می شوند. هم چنین دارای یک متوقف کننده در نوک و یک شیر برای کنترل جریان محلولات شیمیایی است که جنس این دو قطعه از شیشه یا پلاستیک (PTFE) می باشد.

لوازم جانبی بورت آزمایشگاهی

  • پوآر

این وسیله با فشار به محلول باعث انتقال محلول به قسمت ستون می شود.

  • مخزن

این قسمت ها که از جنس پلی اتیلن ساخته می شوند، به دلیل اتصال به استوانه مدرج باعث انتقال محلول از مخزن به استوانه می شود.

  • گیره

این قسمت دارای دو فک است که فاصله ی بین این دو فک یک توسط پیچ کنترل می شود. در واقع این وسیله برای نگهداری بصورت عمودی کاربرد دارد.

نحوه ی کار

استفاده از این وسیله تقریبا ساده است. این وسیله به دلیل داشتن نوک تیز نمی تواند روی میز قرار داده شود و برای نگهداری آن باید از یک گیره استفاده شود. مراحل کار آن به این صورت است که ابتدا باید بورت را به گیره وصل کنید سپس آن را پر کنید و بعد به آرامی شیر آن را باز کنید.

نحوه ی شست و شو

قبل از استفاده از این وسیله باید کاملا شسته شود و محلول قبلی از آن خارج شود. البته برای شستشو آن یک وسیله به نام بورت شور وجود دارد که دارای سه قسمت : بورت شور، سبد و جار شستشو است.

سبد شستشو

این قسمت به دلیل ثابت نگهداشتن، شستشو را راحت می کند و هم چنین از شکستن و آسیب های احتمالی جلوگیری می کند.

جار شستشو

این قسمت دارای جنس پروپیلن است، به دلیل داشتن سطح گسترده و مقاومات بالا در برابر واکنش دهی و خوردگی با دیگر محلولات می تواند برای شستشوی تجهیزات آزمایشگاهی مناسب باشد.

بیشتر بدانید :خرید قیف آزمایشگاهی

خرید و قیمت

بورت ها دارای انواع و حجم های مختلفی هستند اما بطور کلی دارای دو رنگ سفید و قهوه ایی هستند. با توجه به نوع و حوزه کاری مورد نظر خود می توانید وسیله مورد نیاز خود را خریداری کنید. برای خریداری این ابزار و دیگر تجهیزات آزمایشگاهی می توانید از فروشگاه آنلاین تک پیرکس دیدن فرمایید.

[contact-us]

پاسخ به متداول ترین سوال ها

[wp-faq-schema accordion=1]

پا نوشت : انواع بورت آزمایشگاهی , خرید بورت ازمایشگاهی , نحوه ی کارکرد بورت آزمایشگاهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *