ارلن مایر آزمایشگاهی

یکی از مهمترین ظروفی که هر آزمایشگاهی به آن احتیاج دارد ارلن مایر آزمایشگاهی است. ارلن مایر یکی از مهمترین و پر کاربرد ترین ابزار های آزمایشگاهی است. به طوری که تصور یک آزمایشگاه بدون وجود ارلن مایر، تقریبا غیر ممکن است. ارلن ها با توجه به جنسی که دارند، مناسب فعالیت هایی همچون نگهداری مواد و محلول ها، هم زدن نمونه ها، حرارت دادن و حتی کشت سلول مناسب هستند. اگر شما هم قصد انجام آزمایش و یا خرید ارلن مایر را دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد ارلن مایر

ارلن ها غالبا از جنس بوروسیلیکاتی یا پیرکس هستند. شیشه های پیرکس در برابر حرارت و فعل و انفعالات شیمیایی مقاوم هستند. به همین علت مناسب ترین گزینه برای آزمایشگاه های شیمی و صنعتی هستند. البته برخی از این ارلن ها از جنس پلی پروپین هستند که در موارد خاص استفاده می شوند.

ارلن های دارای کفه ی تخت هستند که باعث ایستایی آن ها روی سطوح می شود. همچنین این ضروف بسته به کاربردشان می توانند ساده یا مدرج باشند که نوع ساده آن برای کارهایی مانند گرم کردن مایعات، نگهداری و مخلوط استفاده می شود. همچنین از این وسیله به عنوان جمع کننده محلول تقطیر و یا جمع کننده مایع خارج شده از قیف جدا کننده در هنگام عمل استخراج استفاده می شود. از دیگر ویژگی های ارلن مایر آزمایشگاهی این است که سرعت تبخیر در آن بسیار کمتر از بشر است و می تواند بدون تر بیرون ریختن مواد داخلش هم زده شود. همچنین اختلاف اصلی در این است که می توانید برای پوشاندن در ارلن، از چوب پنبه یا درپوش های پلاستیکی استفاده کنیم.

ارلن مایر آزمایشگاهی

انواع ارلن مایر آزمایشگاهی

  • دهانه تنگ : کار آن معمولا برای تیتراسیون و تبلور مجدد و میکروبیولوژی است.
  • دهانه کشاد : برای جوشاندن مایعات، جدا سازی و به حجم رساندن مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در پیچ دار : برای کشت و نگهداری مواد.
  • ارلن خلاء : بدنه آن مقاومت بالایی در برابر فشار دارد. نام دیگر آن ارلن تخلیه یا بالن بوخنر است.

 


بیشتر بخوانید: بشر آزمایشگاهی چیست و چه کاربردی دارد؟ 


خرید ارلن مایر

برای خرید ارلن مایر، باید دقت بالایی داشت تا نمونه های تقلبی و اصلی آن را تفکیک کنیم. چرا که فقط در نمونه های اصلی مقاومت در برابر حرارت و شوک حرارتی بالاست و نداشتن مقاومت حرارتی، منجر به شکستن یا ذوب شدن شیشه می شود. پس در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که علاوه بر قیمت ارلن آزمایشگاهی، موارد مهمتری همچون کیفیت محصول وجود دارد. در صورتی که درجه خلوص شیشه بوروسیلیکاتی پایین باشد، منجر به تولید محصولی بی کیفیت و نامرغوب می شود. فروشگاه تک پیرکس عرضه کننده بهترین و مرغوب ترین شیشه آلات آزمایشگاهی است که شامل انواع ارلن مایر ، بشر، استوانه مدرج ، بالن و … می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ارلن مایر و دریافت اطلاعات بیشتر، می توانید با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

[contact-us]

پاسخ به متداول ترین سوال ها

[wp-faq-schema accordion=1]

پانوشت: ارلن مایر خلا , ارلن مایر قیمت , تفاوت ارلن مایر و بشر , خرید ارلن مایر , عکس ارلن مایر , ارلن و بشر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *