ظروف آزمایشگاهی

یکی از مهمترین و اصلی ترین اجزای هر آزمایشگاه، شیشه آلات آزمایشگاهی هستند. شیشه آلات آزمایشگاهی یکسری ظروف شیشه ای در آزمایشگاه هستند که برای آزمایش ها و تست های مختلف، با توجه به شکل، جنس و کارکردی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به بررسی بیشتر ظروف آزمایشگاهی و قیمت شیشه آزمایشگاهی می پردازیم.

ظروف آزمایشگاهی

به طور کلی ظروف آزمایشگاهی از جنس و شکل های گوناگونی تشکیل شده اند. ظروف شیشه ای دمای ۵۰ تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد را متحمل می شوند که با نام های گوناگون مانند شیشه پیرکس، شیشه کوارتز، شیشه سودا، شیشه بروسیلیکات و… شناخته می شوند. علاوه بر جنس و شکل، شیشه های آزمایشگاهی با توجه به عملکردشان دارای انواع مختلفی هستند.

شیشه آلات آزمایشگاهی

معروف ترین شیشه های آزمایشگاهی مقاوم به حرارت شیشه های پیرکس (Pyrex or corning) و کیماکس (kimax or kimable) هستند. اکثر ارلن ها، بشر ها، پیپت ها، فلاسک ها و بورت ها از این نوع شیشه ها هستند. شیشه های بروسیلیکات دارای مقاومت حرارتی و فیزیکی و شیمیایی بالایی هستند، ولی به دلیل اینکه بسیاری از عناصر شیمیایی را ندارند، زمانی که داغ شوند، مایع درون خود را کمی آلوده می کنند. این نوع شیشه ها در مقابل حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند ولی در مقابل مواد شیمیایی حساسیت زیادی دارند.

پر کاربرد ترین شیشه آلات آزمایشگاهی

در ادامه به برخی از مهمترین شیشه آلات آزمایشگاهی اشاره میکنیم:

  • قیف ساده برای ریختن مواد در یک ظرف دیگر با دهانه باریک استفاده می شود.
  • بشر ها شیشه های استوانه ای شکل ساده ای هستن که برای نگهداری نمونه استفاده می شوند.
  • بالن ها شیشه های با گردن باریک هستند که به حالت کروی یا مخروطی شکل هستند. در آژمایشگاه برای نگه داشتن نمونه ها استفاده می شوند.
  • بورت یکی از شیشه های اصلی است که برای پخش کردن نمونه های مایع استفاده می شود.
  • پیپت برای حمل و نقل مواد استفاده می شود.
  • استوانه ها برای نگهداری و حل و نقل مواد و نمونه ها استفاده می شوند.
  • دیسکاتور یکی از شیشه های مهمی است که در هر آزمایشگاهی باید وجود داشته باشد، دسیکاتور برای خشک کردن مواد استفاده می شود.

 


بیشتر بخوانید: نکات ایمنی آزمایشگاه


قیمت شیشه آزمایشگاهی

این شیشه ها معمولا به صورت انبوه تولید می شوند. این نوع تولیدات نیازمند کنترل دقیق روی شکل ها و ابعاد دقیق روی شیشه هاست.

[contact-us]

پاسخ به متداول ترین سوال ها

[wp-faq-schema accordion=1]

پانوشت: ظروف آزمایشگاهی , شیشه آلات آزمایشگاهی , قیمت شیشه آزمایشگاهی , تعمیر شیشه آلات آزمایشگاهی , ارلن شیشه ای , انواع ظروف شیشه ای آزمایشگاه

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *