کاربرد ظروف آزمایشگاهی

ظروف آزمایشگاهی از پرکاربرد ترین وسایل آزمایشگاهی هستند که در آزمایشگاه ها جهت نگهداری و جا به جایی و اندازه گیری مواد شیمیایی و نمونه ها، کاربرد دارند. اگر شما هم قصد انجام آزمایش و یا خرید شیشه آزمایشگاهی را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد ظروف آزمایشگاهی شیشه ای

بشر (Beaker) یا لیوان آزمایشگاهی

ای وسیله یکی از پرکاربرد ترین وسیله های آزمایشگاهی است. از این وسیله برای حل کردن، گرم کردن و انتقال مواد استفاده می شود. بشر در اندازه و حجم های مختلف وجود دارد.

برای خرید بشر کلیک کنید.

کاربرد ظروف آزمایشگاهی

ارلن (Erlenmeyer)

نام این ظرف برگرفته از نام Erlenmeyer Flask مخترع آن است. این ظرف برای گرم کردن و هم زدن یا تکان دادن استفاده می شود. به دلیل دهانه باریک این ظرف خطر پاشیده شدن قطرات کاهش میابد.

برای خرید ارلن کلیک کنید.

کاربرد ظروف آزمایشگاهی

لوله آزمایش (test tube)

لوله شیشه ای برای نگهداری مواد با حجم کم است. این لوله برای گرم کردن و نمونه گیری و یا ترکیب کاربرد دارد. این لوله ها بیشتر در آزمایشگاه های بیوشیمی کاربرد دارد، به این دلیل که در آنجا بررسی و مقایسه تعداد زیادی نمونه انجام می شود.

کاربرد ظروف آزمایشگاهی

بالن (volumetric flask)

یکی دیگر از تجهیزات ازمایشگاهی بالن است، این شیشه ها شکلی گرد با گردن بلند و مدرج دارند که در گرم کردن، تقطیر و به حجم رساندن مواد کاربرد دارند. بالن های آزمایشگاهی در شکل های مختلفی هستند که بسته به هدف کار، مورد استفاده قرار می گیرند.

برای خرید بالن کلیک کنید

کاربرد ظروف آزمایشگاهی

قیف آزمایشگاهی (funnel)

معمولا برای جا به جایی و و انتقال مواد مایع یا ذرات جامد از قیف استفاده می شود. شکل ظاهری قیف ها مخروطی است که یک گردن باریک در انتهای آن وجود دارد. قیف ها یکی از محصولات پر کاربرد هستند و انواع مختلفی دارند که با توجه به هدف کار مورد استفاده قرار می گیرند.

برای خرید قیف آزمایشگاهی کلیک کنید.

کاربرد ظروف آزمایشگاهی

مبرد کناندسور (Condenser)

یکی دیگر از وسایل پر کاربرد آزمایشگاه مبرد، کندانسور است. این وسیله برای خالص سازی مواد استفاده می شود. به کمک مبرد گاز را میعان می کنند. گاز وارد کندانسور می شود و با قرار گیری در لوله ای که محیط آن سرد است، میعانات گازی که از لوله خارج شده، مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید مبرد کندانسور کلیک کنید.

استوانه مدرج (Graduated cylinder)

از این وسیله برای اندازه گیری حجم مشخصی از محلول استفاده می شود. این استوانه به شکل یک لوله بلند همراه با پایه است که امکان قرار دادن وسیله روی میز را فراهم می کند. همچنین برای تعیین حجم اجسام جامد نیز کاربرد دارد.

[contact-us]

برای خرید استوانه مدرج کلیک کنید.

کاربرد ظروف آزمایشگاهی


ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی


پا نوشت: کاربرد ظروف آزمایشگاهی شیشه ای , خرید شیشه آلات آزمایشگاهی , ظروف آزمایشگاهی شیشه ای , بالن آزمایشگاهی , تجهیزات آزمایشگاهی , قیمت شیشه آلات آزمایشگاهی , تعمیر شیشه آلات آزمایشگاهی ارلن آزمایشگاهی , بشر آزمایشگاهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *