قیف آزمایشگاهی

بدون شک، لازمه انجام هر گونه آزمایشی، استفاده از ظروف آزمایشگاهی با کیفیت و مناسب است. این ظرف ها می توانند پلاستیکی، شیشه ای، فلزی و یا سرامیکی باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انوع جنس ظروف آزمایشگاهی و کیفیت شیشه های آزمایشگاهی بپردازیم و اطلاعاتی را در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: تفاوت ارلن و بشر آزمایشگاهی


انوع جنس ظروف آزمایشگاهی

ظرف های آزمایشگاهی عموما در دو نوع پلاستیکی و شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند. شفافیت، مقاومت گرمایی، دوام، قابلیت استریل کردن و امکان شستشوی آسان، موجب شده تا این ظروف پر کاربرد تر از ظروف فلزی و سرامیکی باشند.

ظروف آزمایشگاهی شیشه ای از جنس های مختلفی از جمله شیشه بوروسیرکات، آلومینیوم اکسی نیتریل، آکریلیک، پیرکس، شیشه شکری، سودالایم و کوارتز ساخته می شوند. پر مصرف ترین نوع در این میان شیشه های بوروسیلیکاتی، سودا و کوارتز هستند. ای شیشه ها بسته به جنس و مشخصاتی که دارند، قادر به تحمل دمای ۵۰ تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد دارند.

شیشه های سودا لایم، ۷۰ تا ۷۴ درصد سیلیکات دارند و همچنین دارای کلسیم کربنات و آهک هستند.

شیشه آلات آزمایشگاهی بی کیفیت

از مهمترین معایب استفاده از شیشه های بی کیفیت ، حجم و اندازه های غیر استاندارد آن هاست. در صورت استاندارد نبودن اندازه و حجم، ظروف برای اندازه گیری مناسب نیستند و ما را دچار مشکل می کنند. دومین عیب نداشتن تحمل دما است. اکثر ظروف بی کیفیت، دارای تحمل حرارتی مناسبی نیستند. یکی از راه های تشخیص ظروف آزمایشگاهی شیشه ای اصل از ظروف متفرقه این است که یک حجم مشخص از مایعات را داخل ظروف می ریزیم و آن ها را بررسی می کنیم.

همچنین برای ظروفی که بیشتر در معرض حرارت هستند، از شوک حرارتی حدود ۱۰۰ درجه سانتی گراد استفاده کنید و یا دمای ظرف را به دمای ذوب برسانید.


بیشتر بخوانید: بورت آزمایشگاهی چیست و چه انواعی دارد؟


انواع برند شیشه آلات آزمایشگاهی

شیشه های آزمایشگاهی در بازار دارای برند های مختلفی هستند، برند های اروپایی بهترین کیفیت را دارند. از معروف ترین برند های اروپا می توان به دوران (Schott Duran) آلمان، پیرکس(Pyrex) انگلستان، تی جی آی(TGI) آلمان، کوئیک فیت(Quickfit) انگلستان، زیماکس(Simax) چک و اپندورف (Eppendorf) آلمان اشاره نمود. همچنین برند های با کیفیت دیگر شامل یونی گلس(Uniglass) چین، بوروسیل(Borosil) هند , پلی لب (Polylab) هند هستند.

پاسخ به متداول ترین سوال ها

[wp-faq-schema accordion=1]

[contact-us]

پانوشت: بورت آزمایشگاهی، ارلن مایر، بهترین شیشه آزمایشگاهی، قیمت شیشه پیرکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *