ارلن یا ارلن مایر (Erlenmeyer flask) یکی از ظروف ازمایشگاهی مخروطی شکل است که در ابعاد و انداره های مختلف موجود می باشد.  برای خرید ارلن آزمایشگاهی یا ارلن شیشه ای باید با انواع ارلن و کاربرد های ارلن آشنا شوید تا بتوانید ارلن مورد نظر خود را خریداری کنید.

ارلن مایر نوعی فلاسک آزمایشگاهی است که یک ته مسطح، یک بدنه مخروطی و یک گردنه استوانه ای دارد. ارلن ها عموما برای جوشاندن کاربرد دارند، اما برای سنجش حجمی و نگه داری محلول ها نیز از آنها استفاده می شوند. نام این وسیله از نام امیل ارلنمایر  مخترع آن که یک شیمی دان آلمانی است، گرفته شده.

ارلن مایر

انوع ارلن مایر

  • دهانه گشاد: جهت جوشاندن مایعات، جدا سازی و به حجم رساندن
  • دهانه تنگ: برای تیتراسیون و تبلور مجدد، میکروبیولوژی مورد استفاده قرار می گیرد. در ارلن دهانه گشاد نسبت به ارلن دهانه تنگ، جا به جایی مواد راحت تر صورت می گیرد.
  • در پیج دار: برای کشت و نگهداری مواد کاربرد دارد.
  • خلا: به نام های ارلن تخلیه یا بالن بوختر نیز شناخته می شود. از ویژگی های آن مقاومت بالا در برابر فشار است. جهت تهیه بخار یا گاز و فیلتر کردن مواد استفاده می شود.

تفاوت ارلن با بشر

در ارلن ها به دلیل شکل آنها سرعت تبخیر مایعات بسیار کمتر از بشر است. همچنین بدلیل دهانه ی تنگی که دارند، ترس بیرون ریختن محتوا وجود ندارد و میتوانیم محتوای داخل آن را بچرخانیم. همین تفاوت اصلی با بشر است که به ما اجازه می دهد این ظروف را با درپوش های پلاستیکی یا چوب پنبه پوشاند و محتوای داخلش را مخلوط کرده و یا به راحتی از جایی به جای دیگر منتقل کنیم.

تفاوت ارلن با استوانه مدرج

استوانه مدرج معمولا برای اندازه گیری حجم دقیق از مواد استفاده می شود و دقت بالایی دارد ولی ارلن مدرج دقت کمتری دارد و برای اندازه گیری حجم تقریبی مواد مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت ارلن مایر با بالن

ارلن ها را معمولا تحت گرمایش خیلی زیادی قرار نمی دهند و در این حالت باید از بالن ها استفاده کرد. اما به طور کلی در ارلن ها احتمال سرازیر شدن مواد کمتر است.

فروشگاه تک پیرکس عرضه کننده انواع ظروف آزمایشگاهی شیشه ای و ارلن مایر ها به صورت تک و عمده می باشد. برای مشاهد انواع ارلن اینجا کلیک کنید و با شماره های زیر تماس بگیرید.

[contact-us]

پاسخ به متداول ترین سوال ها

[wp-faq-schema accordion=1]

پانوشت: ارلن مایر , تفاوت ارلن با بشر ,  خرید ارلن , قیمت ارلن مایر , ارلن آزمایشگاهی , ارلن شیشه ای, ارلن بوخنر , ارلن تخلیه, ارلن خلاء , استوانه مدرج , استوانه مدرج شیشه ای 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *